Thursday, September 20, 2012

Status Pesbuk Tentang Budi Bahasa


Beberapa jam yang lalu aku telah mengepost sebaris status kat pesbuk yang berbunyi begini:



Kenape tiba2 terfikir nak cakap mcm tu..? entahlah. The words just came into my head. Merasakan ada logiknya di situ so aku post je. Bukan sebab nak orang like like pun, tapi sebagai 'note' untuk diri aku sendiri je. 

Lepas post tu terasa kasar pula. Ah takpela. Ade benarnya juga. Memang sakit hati kalau dilayan dengan orang yang tak berbudi bahasa. 

Tak lama lepas tu aku ditakdirkan sendiri untuk menyaksikan bagaimana air mata seseorang tumpah dek orang yang 'kurang berbudi bahasa' ni. Memang menyakitkan hati. Aku yg tengok pun rasa sangat sedih.

Korang pernah dilayan dengan hinanya macam sampah oleh orang2 yg tak berbudi bahasa? Mesti pernah kan. Kita bukannye nak disanjung, diberi perhatian sangat, cuma, jangan la kurang ajar sangat, kan. Pay a little respect just how you want anybody else to respect you. Aku tulis tu pun bukannye sebab aku ni berbudi bahasa sangat. Aku pun banyak je sakitkan hati orang. Off course I'm aware of it, cuz I know my weakness.... =( 

Anyhow, seriously it (the above statement) was not meant to anybody in particular. Nothing's personal. I was saying it in general. Amaran keras. Untuk diri sendiri lebih2 lagi. Sebab kita pun kadang2 lupa tingkah laku kita tu menyakitkan hati orang. Lebih2 lagi orang2 yg sangat dekat dengan kita.. =)

Semoga orang tu sedar dan kesal akan perbuatannya. Tapi tak perlu la sampai nak menamatkan kehidupan. Aku saje buat gimik je. Nak ambik serius kenape, dah gile?? =p



okbai! 

2 comments:

FATH said...

missing 1 like dr aku.

Ndea Anuar said...

tula manetah ko ni pegi =(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...