Thursday, March 22, 2012

Kau risau, aku pun risau


Di saat orang lain risau tak lulus exam, aku rase kite lagi patut risau kalau lulus exam tapi ilmu tak lekat kat kepala, lepas exam lupa segala2nya...ataupun tak faham betul2, belajar sekadar nak jawab exam je.... T_T buat apa penat2 belajar tapi tak dapat manfaatkan T___T macam tu la aku selama ni adeh sedehnye



Di saat orang lain risau berat badan yang bertambah sekilo dua, aku  rase kite lagi  patut risau  bile ade badan yang kurus tapi tak sehat, asyik penat, tak amalkan gaya hidup sihat, pemakanan sihat dan selalu beralasan malas nak exercise T____T 




Di saat orang lain risau kecantikan wajah yang makin merudum, aku  rase kite lagi  patut rimas dan takbleh duk diam bila rumah ni terabai macam tongkang pecah.. Ai selesa ke hidup dalam suasana kotor?...




Di saat orang lain risau nakkan bakal suaminya nanti yg boleh bagi rumah, kereta, makan, pakai, aku rase orang perempuan muslimah ni lebih patut risau kalau dapat bakal suami seorang yang tak mampu didik dan bimbing isteri, anak2 dan keluarganya ke syurga Allah... naudzubillah... [Ya Allah.... kurniakanlah aku seorang 'Imam', bukan hanya sekadar seorang lelaki.]






ps: Tapi tak perlu risau lebih2. Mohonlah padaNya, agar ilmu yang ditimba akan lebih bermanfaat untuk diri dan masyarakat sejagat ... ameeen insyaALLAH

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...