Friday, January 20, 2012

Selangkah kepadaNya


Alhamdulillah, Alhamdulillah,.... tak henti2 hati ini memanjatkan syukur atas rahmat dan kasih sayangNya. Usaha yang susah payah aku cuba buat dulu telah Dia jadikan sangat mudah hari ini.  

Sebenar2 pergantungan hanya pada dia. 

Suatu masa dulu, hati ini terlalu ego untuk meminta padaNya. Minta pun acuh tak acuh. Tanpa keyakinan yang benar2 utuh. Lalu kerap kali berasa kecewa bila apa yang diimpikan tidak ditunaikan. Sedih bila diri tidak lagi dihargai. Terus-terusan menaruh harapan pada manusia. 

Kita takkan mampu mengubah hati manusia. Hanya Dia yang mampu. Tapi kita kena terus berusaha. Usaha, berDoa, dan Tawakal kepadaNya. 

Selangkah kita menapak kepadaNya, beribu langkah Dia berlari kepada kita.








Syukur Ya Allah, Kau tunjukkan aku akan kesilapan2 lalu dan beri peluang untuk aku membasuh luka2 hati dari kebodohan silam... juga buat pedoman di hari2 mendatang.





2 comments:

Ain bintu Amir said...

word yg selangkah kite kpd Allah, seribu langkahNya kpd kite tu aku tau time lagu Raihan..tp cam xbagi efek. until kwn kpd sepupu aku, die blaja oversea, mule2 perangai gile2. pstu da lame2 berubah da kpd kebaikan..n words tu same ngn ape yg mbr die ckp. meremang gak aku bile dgr pasal tu..

Ndea said...

yeah... Allah sentiasa mengalu-alukan 'kepulangan' hamba2Nya.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...