Tuesday, October 25, 2011

Stress itu sejenis kuih yang berintikan dunia, bersalut tangisan


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Malam ni memang ramai menyuarakan ke-stress-an di hati.

Aku pun same.

Dah 3 hari aku tak boleh nak makan nasik, psy posting yg hilang arah tanpa dr.safraz di hkl, dan 'cuti raya haji' yang di-seminggu-awal-kan.... - ape lagi yg terbaik dari itu?

Saat ni stress rase memuncak2... namun...

Ahh malas la aku nak stress. Semalam aku stress, memang penat gile badan aku rase. Dalam bas balek dr hkl tu aku collapse sampai la dah nak sampai ostel baru sedar.. Pastu lepas magrib pengsan sampi kul 5 pagi tadi huahua.... Tapi alhamdulillah bangun2 segar je rase.... dan dah tak stress...ehehehe

So malam ni aku dah xnak stress... 

Alah..bukannye tak pernah rase macam ni....dulu mase psy yg lepas same gak....posting2 laen pun ade je masalah gak... bile stress2, pastu tetibe dah 2-3 ari lepas tu bile masalah tu dah berlalu, kite akan terfikir balek, eh ape yg aku risaukan sangat aritu eh?.. heee.. takpe...rilek la...  insyaAllah semua tu ade jalannye...



Walau ape pun masalah kite, semua tu takkan bawak kite ke mana... rilekslah.. walaupun stress, tapi saya selalu cuba pujuk diri, ingatkan diri bahawa semua yg aku stresskan ni sebab Allah nak tgk macam mana kite hadapinya. Samada kite nak bertenang, memohon pd Allah, atau kite nak terbawa2 dengan perasaan yg tertekan tu....

Subhanallah...bile serahkan pada Allah, saya akan kembali tenang... dan saya tahu semua ni hanya dunia.. buat ape nak stress2 sangat, buat kite nampak bodoh je... sebab terkejar2kan dunia yg bersifat sementara ni.... walhal akhirat yg kekal abadi tu, kite buat2 lupe je..... 

Astaghfirullah...

Iklan sket.... Tejumpe ni kat fesbuk seseorang tadi... eheh.. =)





Oh ye.....aku tak boleh nak makan nasik bukan sebab stress ye... ni adelah sorotan aku muntah2 minggu lepas... perut still rase x sedap lagi... tak bleh nak makan mende2 berminyak. Allah tarik nikmat makan sesedap...kifarah buat diri yg slalu mentekedarah tak hingat dunia... huhuhu


Ndeanuar

2 comments:

Bintuhambali said...

weh... x sehat lagi ker? sejak aku pergi, x sehat plak die... ciannyer la ek.... tp, aku percaye kat hosmet2 lain sebab aku penh sakit dulu with them around me.... Cepat baik k... ^_^

Betol3x.. x payah stress2.. sume ni dunia je... buat penat badan n kepale je stress sebab mende dunia ni, x bawak ke mne pon... stay cool!! - salam perantau dari temerloh... hehe~

Ndea said...

Alhamdulillah arini dah sehat dahhhh aku dah boleh makan nasik..yay! suke2...gugugu...harapnye xjadi mcm aritu lg... saket rindukan osmet yg merantau ke temerloh..wahaha

betul tu....penat weh stress!..btw kitorg start cuti dah minggu depan =p ...takleh masok wad n klinik psy sebab dorg tgh akreditasi sepanjang mggu depan...haih....ape la naseb badan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...