Saturday, September 24, 2011

Saya suke ophthal.. saya suke ophthal.. saye suke ophthal.. sayee.. T_____T

HUwaaa.

Mereka dua bijik benda bulat yg comel. Terletak dalam tengkorak kepala. Sepasang. Bulat, berwarna putih dan hitam di tengah2. Comel dan unik. Tapi ntah la.. aku takleh gi la subjek ophthal ni huhu ok2 aku suke jeee blaja tapi not by heart la macam aku blaja gynae kottt hee.

 kan comel tu. bulat jeee

Sebab tu la sampai dah nak abes 1st week ni (minggu depan exam dah ye, pasalnye ophthal posting 2 minggu je), aku still blur2 lagi dengan istilah2 konsep2 dan memacam lg dalam subjek ni, n susah nak ingat sume mende dan juge still tak jumpe2 lagi optic disc ape lagi nak kire cup-disc ratio (CDR) uhuhuhu ok ini adalah sunggoh menyedihkan T_T


semua menda halus2, tapi sangat penting kena tahu



ni name nye fundus, kat dalam mata kite. ni la yg kitorg kena teropong2 kat dalam mata org. tu ha cup dan disc die..... ingat senang ke nak tgk... tsskkkk T___T


tetibe aku rase fundus tu cam imej bulan ni time gerhana aritu.. oren je kaler die hehe.... tetibe! =p


Baiklah baeklahh. Nak cakap ape pon skrg tiada gunenye. Jadi aku nak ambik pendekatan positive thinking. 

Positive thinking is like this,

When u're stuck in a middle of learning process, thank God that you are still somewhere in the right PLACE, right PEOPLE and with right MIND, doing the right THINGS, and not that u are stuck in a middle of an endless, pointless journey without knowing what to do and where to go, and with an empty brain that can help you with nothing but being a total ignorant filthy crap on this earth. [Atau bahasa kasarnye: Dah kena blajo tu blajo jer lah, jangan merungut!]


Say Alhamdulillah... =)


p/s: saye tidak membenci tau tak menyukai ophthal ye... suke je, tapi.. cume.. kurang minat je heee =) 
p/s2: subjek ni penting tau.... the eyes are window to your brain ok... kalau jadi doktor ape2 pun kat mane2 pun, kena tau jgk pasal mate.... yeah i get it and i love to learn as much as possible about eyes =D



Ndeanuar

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...