Friday, June 17, 2011

Why DONT men wanna get married? and Why women are so DESPERATE wanna get married?

Assalamualaikum semua! =)

Selamat berpagi2. Sekarang ni aku tengah menikmati nescafe...selalunye time kat umah ni aku minum coffee O je, tapi tetibe rase nak ade rase creamy2, so I added up some creamer la...hehe... tengah panas2 balek joging ni (harusla cite gak gi joging utk bg smangat pd gadis2 di luar sana wahaha).

waaa ade kopi gambar lunar eclipse tak?? kalau kopi cantek macam ni memang aku x minum la jawabnye haha [source]

Ok sanye ni baru kali ke2 aku pegi joging time cuti ni. Soo bad la you lazy fat-ass! <-- which is me =_='' ye mmg aku lebih banyak tido dari joging time cuti ni. I think my subconscious mind is telling me that this would be the last long, blast holiday ever for me before devoting myself to the final year and start working nanti lol... so aku kena la rest bebetol skrg...gugugu ceh! ayat sedapkan ati.

Oh telupe nak masuk tajuk. Sanye time berlari2 anak kat tepi tasik Taman Empangan Batu tadi aku dengar Fly.fm. Aku suke dengar Fly.fm Pagi Show, meriah dan menceriakan hari2 ku. Tajuk pagi ni plak agak menarek haha tak sesia aku gi joging. Tajuknye adalah mcm tajuk kat atas tu la ape lagi:


Why dont men wanna get married and Why women are so desperate wanna get married? 

gambar ni cam terbalek la plak dah dengan tajuk [Source]

"Whaddeheck??" <-- Orang2 pempuan misti hot dengar tajuk ni wakaka
Tapi aku cool jeh sebab aku tak desperate. So sape yang terbakar tu maknenye dia desperate wakaka lagi skali...

Part yg best nye dengar komen pemanggil2 la. Aku tak dengar banyak la since joging pun bape minit je pastu ade selingan lagu2 lagi kan. So ade la beberapa komenan diorang yang aku nak share kat sini...


Why dont men wanna get married??


Untuk soalan yang pertama tu banyak perempuan yang jawab. Ade yang kate laki takut nak pegang tanggungjawab. Yela once we are engaged with something/ someone, there comes the responsibilities. If we buy a car, then we have to take care of the maintenance to ensure its long lasting. If we enrolled as a student then we have to study and graduate. If we intentionally engaging into a relationship with someone then we have to do something to make sure that he/she stays with us. (But in this case, she). Itu orang tu la yang cakap, aku ulang je. Haha.

Takleh blah ade sorang caller ni, lepas cakap hello je terus die blurted out a pain-in-the-ass sentence: "Because they are Coward!" Hahaha terus tersengih aku sorang2 kat atas jalan tu...nasib baik takde orang dekat aku time tu kalau tak mesti nampak cam takbetul dah.

Laki yang dengar tu misti panas je rase tercabar.. kakaka
So sape yang panas tuh memang coward la kakaka lagi sekali...

Explanation caller ke2 tu lebih kurang la dengan kat atas tu kot. Sebab they are afraid of responsibilities.  Bukan semua laki cam tu kan, sesetengah nye lah kot..orang2 kat luar sana. Dan aku rase mende ni cam tak jadi isu sangat di kalangan rerakan aku baik di U mahu pun member2 skolah. Nape? Sebab kadar rerakan yang mendirikan rumah tangga kebelakangan ini adalah sangat memberangsangkan haha....

Banyak gak ape laki yang memang nak kawen skarang ni.. Diorang dah sedar tentang matlamat hidup, keperluan hidup sebagai orang yang bertanggungjawab, mahu menyayangi dan disayangi... *cough*. Tak caye tanye aku contoh2nye siape. Tapi aku takbleh bagitau korang la sape hahahaha rahsie2.. So kite layan je la perbincangan menarek ni ye..

Antara yang bestnye lagi (x sure sms ke fb ke tweet ke) dari sorang pendengar wanita ni. Katenye she has been in a relationship with her boyfriend for 28 years omg...!! and now they already have 2 children, but still not getting married omg omg sabarnye kau nyah. Pastu die kate lagi, "maybe I should just walked away long ago..." and she said that because she is tired after 28 yearsss of hwaiting! Hoi dah 28 tahun baru nak menyesal ke... agagaga nak gelak, kesian.. tapi macam2 la manusia ni kan. Penyabarnye la hai. Harapnye bukan muslim la kan huhuii..


Why women are so desperate wanna get married?


best woo kawen... nanti ade orang dukung kite macam Seth Tan..aaaaaa *pengsan* [Source]
Okey masuk soklan ke2 plak. Actually dorang gilir2 tujukan 2 soklan ni. Kadang dorang issued kan soklan 1st, pastu tukar balek ke soklan ke2. Soalan ke2 ni plak ade la sorang man caller ni menarek gak die punye komen. He said:

"Actually women are so excited about the wedding, not the marriage."

Haha amik kau sedas.

Orang perempuan dengar ni mesti bengang je rase.. kahaha...
So sape yang bengang tu memang la die seronok nak kawen je tapi tak reti ape itu rumah tangga. kahaha lagi sekali.. eh xsedap la gelak kahaha ni tahpape lol

Hehe aku tadela nak perli sape2 ye, korang bace ni sape ingat aku perli2 orang sile tampar2 diri sendiri. Berdosa tau sangka buruk. Sebab aku pun perempuan jugak..aku pun paham ape yang perempuan suka dan ape yang perempuan nak.

In a way betul jugak kate dia, jadi mari kite amik iktibar sekejap ye. Sebab terlalu sibuk dan eksaited sangat dengan persiapan untuk perkahwinan tu, kadang2 kite sampai terlupa untuk mempersiapkan diri menghadapi alam berumahtangga. Alam menjadi isteri orang. Ilmu2 untuk menjadi isteri yang taat dan ilmu2 untuk mengekalkan keharmonian rumahtangga. Whoa aku cakap pasal rumahtangga lols. Tapi tak semua orang perempuan macam tu. Ramai je lagi yang the other way round Alhamdulillah untung laki dapat orang macam ni so sape2 nak tau siape gadis2 yang ade ciri2 macam tu boleh contact aku wakaka :ppp

Oh my...cube pause sekejap. Sanye bukan orang perempuan je ye kena buat persiadaan utk marriage ni, lelaki pun kena jugak ye haha

Ok tamatlah perbincangan tajuk ni lapar dah perut aku nyah. Jom sarapan wakaka dah pukul doblas. Sanye aku tulis entry ni tadi kul 9am lebih pastu stop kejap kuar masuk toilet sidai kain sapu sampah sume patu baru sambung taip balek. Makan je belum. Adoi jom la makan. Thanks ye sudi baca! ^_^



Okey esok nak joging lagieeee supaya dah kawen nanti laki kite nak dukung takde la berat sangat wahahaha



Ndeanuar

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...