Tuesday, March 30, 2010

'Kerana' dan 'Juga' di Sebuah Entry Yang Laju





Cuba untuk senyum....tapi panas.....huhu


Terasa macam nak tulis entry laju2

Kerana aku sedang kebosanan dengan blog yang lambat sangat nak menunggu entry2 baru. haha

Kerana setiap entry yang aku hasilkan selalunya mengambil masa yang agak panjang juga.

Kerana aku ni seorang yang agak cerewet juga.

Kerana aku tak juga suka nak bercerita semua apa yang aku lakukan setiap hari dalam blog aku.

Kerana aku bukan artis yang orang mahu datang ke sini melihat itu dan ini yang aku lakukan setiap hari. haha.

Juga tidak mahu orang bosan dengan blog itam yang membosankan ini. [tapi memang orang dah bosan pun dan aku langsung tak kesah]

Juga saban hari aq menahan diri dari mecemburui blog2 orang lain yang kian indah berwarna warni dan bercorak sana bercorak sini. [blog kak la dah cantekk...blog adek aq yg baru buat blog pun lagi chantek dari blog aq hahah xpe2 blog asma mentain plain lagik haha]

Kerana aq bakal membuat seekor kucing bertumbuh sebatang tanduk di kepala untuk merubah blog ku ke sedemikian rupa.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Aku tulis semua semua ni kerana......

Aku bosan dengan orang2 yang suka berkata2 tentang TANGGUNGJAWAB sedangkan pada masa yang sama diri sendiri culas dengan tanggungjawab sendiri...


Menci menci menci!!

Lantas diri terasa nak buat satu entry edisi khas yang penuh dengan cacian dan ca**tan kepada meraka. Entry dengan kata2 pedas beralun duri dan onak [eh onak tu ape??]. Yang bisa menghiris hati dan jantung. Agar mereka sedar akan kepenatan orang lain [bukan aku] bermandikan keringat dan air mata demi merealisasikan impian besama.....demi memasti........[ahh aq malas nak taip dah.....hahaha]

Namun diri masih waras dan masih mempunyai sekelumit Iman di dada dan kepala menghalang aq dari menambah dosa di takuk lama.

Dan aq juga bukanlah sesempurna mana dan culas juga dengan tanggungjawab dalam hidupku sehari-harian.....

Huhuhu.

Dengan ini, aq nak buat satu persembahan...the ugly part of me.....


Tadddaaaaa.................!!!!


muke pon beminyak2 sbb tengah berpeluh2 lepas interview sorg macik kat pondok kat blakang tuh
nampak je redup, tapi,.....panasss.....
huhuhu

muke dah itam lepas kena bakar hari2 kat Kg. Bachang tu

naik bukit turun bukit

taik lembu taik itik taik ayam semua aq redah

mata sepet lantaran hari2 bangun lambat

mentang2 tengah hari baru keluar pegi survey

so pagi2 ape lg, berkubang la

Hohoho


p/s ni kire penmapilan khas la buat org2 yg singgah blog ni..

pic nih xde kat memane....huhu







10 comments:

yellowrose said...

hahha perlu ke promot katsitu..adeeehhh..fuuyyyoo gmba ekslusif

luv_hunter said...

"Aku bosan dengan orang2 yang suka berkata2 tentang TANGGUNGJAWAB sedangkan pada masa yang sama diri sendiri culas dengan tanggungjawab sendiri..."

aku rase cam statement neh terkena kat batang idung aku sendiri...hmmm~ Tapi aku xde la samapi abaikan tanggungjawab uh.. Better dari yang x bertanggungjawab langsung kan..

Ndea said...

asma' haslan -

hahaha perlu jugak sebab kite sebagai manusia bukan lah sentiasa sempurna 100%....jadi tak guna menyorok disebalik kecantikan sepanjang masa sedangkan the ugly part tu sentiasa ada bersama2 dgn kite.....wuhuhuhu

..erk. apekah yg aq merepek ni?...

Ndea said...

ela -

eisshhh bukan la! bukan2!! *dush3!!* (hentak2 kepala kat dinding) adehla hang ni.. tak tuju kat sesapa pun....lagi2 ko...dah la ko br je tolong ktorg buat poster smalam dengan jaya nye [benti terharu 2 saat].. setelah penat memerah otak buat data analysis...perghh aq tabik gile kat pasukan korg...huhuhu...
*puji ikhlas* knape plak ko rase statement tu kena kat ko eh? muskil aq weh..

xmoh la tuju sana tuju sini...haha. blog bukan tempat produce dosa mencaci, tak gitu farhana? hakhakhak :))

Ndea said...

oh lupe nak cakap.

yang culas tu.... sanye, aku lah orgnye...

hak3..... T_T

yellowrose said...

hahaha apekah ko merepek plak nih.

Aderi Aryasu said...

Tertarik dengan perkataan 'culas'. Lama sudah tak terlihat. Apa maknanya? Lalaikah?

Ndea said...

kibo -

a'ah...ye la kot....lalai dgn sengaja... hahaha....suketi aq je buat definition :p

frm said...

baru masok kampong da biseng! hahahahahha

Ndea said...

ni bukan masuk kampung yg mcm balik raya kat kampung tu ok! ni laen punye expidition. haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...