Sunday, June 7, 2009

'wajib ade sorang satu'

"Betul ni ko xde pakwe?" soal sahabatku, Najwa Ramle sambil mengacukan garpu ke arah aku.
agak terkejut juge dengan kesangsian beliau... haha. 'kenapa ngn minah ni, nak cucuk mate aq pulak ke?' perbualan kami di restoran tengahari itu tiba2 bertukat ke 'serious mode'.

"betolla xde..." jawabku. "kan minggu lepas dah tanye..?"

"Tu la, kawan2 ofis aku tu, aku cakap aku xde pakwe, mati2 dorg x percaya.. Ingat aku ni ape.. zaman sekarang ni, seolah2 semua orang wajib kena ada sorang satu..." rungut beliau. Oh, rupanye itu ke perkara yang bersarang di kepalanye.. Aku ingatkan ape la tadi, nyaris2 ade bijik mate nak kena cucuk td..

"Haha...cakap je, 'ingat aku ni macam korg ke?' hahaha..." aku menjawab dgn nada gurauan.

"Hahaha. Hish.. tapi tu la, sekarang ni susah nak jumpa yang 'betul' sket, kalau jumpe pun, tgk2 upenye x solat..ataupun kadang2 solat, kadang x solat.. kebanyakannye macam tu la...."

4 comments:

noin said...

single is the best!
lol :P
mmg bercinta itu indah (maybe?)
tp bercinta kdg2 boley wat kite jd bangang (aku pnah tbace quote ni kat satu blog dlu. haha)

but it doesn't imply dat I'm saying NO to pakwe/makwe etc.
But be wise la.
(turut menasihati diri sendiri yg rapuh ini)

Ndea said...

yep, aq sokong giler ko aen,,
be wise la kan....

huhu

nuarasheeq said...

becinta biar dengan tanggungjawab, ade matlamat ngan iltizam. bukan cinta buta pegang tangan, sms sayang2 sweet2, kuar blik malam pas kul 12 dan sebagaimana yang anda faham.
oh jage lah aku Tuhan. adeh :)

Ndea said...

sangat setuju dengan anda senior! =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...